Testamentul, John Grisham | recenzie

on

Troy Phelan, unul dintre cei mai bogati oameni din Statele Unite ale Americii, isi traieste ultimele clipe inconjurat de mostenitorii care ii asteapta cu nerabdare moartea. Intr-o naratiune in care aventurile remarcabile se impletesc cu rasturnarile neasteptate de situatie, destinele lor vor fi insa inexorabil schimbate de un secret bizar pe care il ascunde Testamentul.

O recomandare m-a adus intr-o noapte pe pagina celor de la Elefant de unde de obicei imi fac stocul de carti pentru cateva luni. John Grisham… un autor des intalnit de mine dar nu destul de aprofundat. Cum 2018 este anul aprofundariilor in muzica, autori noi sau vechi, carti, suflet, trairi si persoane m-am gandit sa comand ceva de la el ca sa ajungem sa ne cunoastem mai bine.

Testamentul a fost cartea care a ajuns in cosul meu si desi si altele de la Grisham imi faceau cu ochiul, am zis sa i-l citesc in doze mici. Testamentul este o carte buna, care incepe extraordinar de amuzant. Troy Phelan este un miliardar excentric care isi uraste copiii pana la refuz si fostele sotii la fel de mult. Toti l-au dezamagit incontinuu cam de cand au implinit 20 de ani si fiecare a primit 5 milioane de dolari. Cativa ani mai tarziu, nu multi oricum, niciunul dintre copii nu mai avea nimic. No spoiler dar Troy ajunge sa isi scrie testamentul singur, in final nelasand sotiilor si copiilor niciun ban decat un ajutor, le plateste toate datoriile pana in momentul mortii lui. Semneaza testamentul si ca sa fie totul rautacios si dramatic se arunca pe geam iar de atunci totul o ia razna.

Mostenitorii sai nu stiu in ce consta testamentul deoarece Troy a lasat ordin sa se citeasca abia in 15 ianuarie iar cand el s-a sinucis erau abia in data de 9 decembrie, asa ca au inceput sa isi cumpere case de milioane de dolari, masini scumpe si sa viseze la valoarea testamentului de 11 miliarde de dolari. Dar totusi exista un beneficiar al averii complete… si de aici totul se suspenda in mister.

Cartea mi-a placut, am citit-o destul de repede dar nu mi-a placut enorm partea cu jungla braziliana si cautarea beneficiarului testamentar. Mi-ar fi placut sa spuna mai multe despre familia lui Troy si despre actiunile lor, insa per total a fost okay. John Grisham, te voi citi si reciti pana voi spune absolut ca ador o carte a ta cu totul!