Padurea, Tana French, recenzie

Într-o seară din 1984, trei copii dispar în adâncurile unei păduri de lângă o suburbie a Dublinului. Târziu, poliţia găseşte doar un băieţel, ţinându-se îngrozit de trunchiul unui copac, cu adidaşii plini de sânge. Douăzeci de ani mai târziu, copilul găsit, Rob Ryan, este detectiv la Brigada Omucideri, şi trecutul lui este un secret pentru toţi cei din jur. Când însă cadavrul unei fetiţe de 12 ani este găsit în aceeaşi pădure, Ryan şi partenera lui, Cassie Maddox, descoperă similarităţi şocante cu misterul rămas nerezolvat de două decenii. Acum, dispunând doar de frânturi de amintiri care să-l ghideze, Ryan are şansa să rezolve atât crima din prezentul său, cât şi cea din trecutul îndepărtat, care l-a lăsat marcat pentru totdeauna. Și singura cheie pe care o are este Pădurea.

unnamed

Cand am inceput sa citesc Padurea am crezut tot ce se putea mai rau despre ea, am crezut din capitolul I ca va fi o carte ca oricare alta despre crima, o carte mult prea lunga pentru ce ofera (570pp) care ar fi putut fi inghesuita in 300 maxim 400 de pagini. Mi-am zis ca subiectul este unul prea cliseic si asa am terminat capitolul I, dupa finalizarea sa am terminat de citit cartea. Am lasat-o acasa la ai mei si am plec spre Timisoara. Oh, the joys of life…

Dar nu aveam somn noaptea, nu ca m-ar fi prins de la primul capitol dar cand am inceput cu al doilea m-a captivat complet. Asa ca am luat-o inapoi cu mine, special ca sa incep sa citesc din ea. Sunt oferite atatea detalii despre detectivul Ryan si noua sa colega Cassie incat am vrut sa stiu totul, eram innebunita sa stiu tot ce se intampla si va urma sa se intample cu ei. Ca sa nu mai spun ca atunci cand cautam cartea sa o adaug la currently reading pe Goodreads am gasit ca mai exista 6 parti cu crime diferite dar aceiasi detectivi. Am cunoscut delirul.

Katy – fetita gasita moarta in santierul arheologic ne este prezentata de la bine spre rau tot intr-un mod destul de detaliat. Sincer, nu prea imi plac cartiile super lungi trase de par dar aceasta nu este deloc asa. In Padurea de Tana French iti doresti sa cunosti victimele, iti doresti sa stii personajele, vrei sa afli tot! Asa de bine sunt construite personajele, devin extrem de interesante.

Dar nu este vorba doar de ele, actiunea este divina, dementiala si te face sa vrei sa lungesti personal cartea la nesfarsit. Tot in primul volum afli despre familia dezbinata dar dinafara perfecta in care traieste Katy cu surorile ei Jessica si Rosalind care au ca hobby fugitul de acasa. Subiectul nu este deloc transparent, este bine conturat si bine pus la punct.

Legaturile intre cazul pe care detectivul Ryan l-a train in copilarie si cazul Katy devin legate intre el. O fi acelasi criminal? A luat pauza ca sa omoare din nou? Si de ce pe Katy? Un copil cuminte, talentat si dornic sa ajunga ceva maret in viata. Dar oare Peter si Jamie, copiii disparuti au murit? Exista o relatie de dragoste intre detectivii Ryan si Cassie sau va exista vreodata? Cine a omorat-o pe Katy? Tatal sau? Un strain? Un psihopat sau un criminal in serie?

La toate intrebarile acestea exista raspuns asa ca cititi Padurea daca sunteti fani ai crimelor absolute si ale mindfuck’urile supreme. Merita, merita, merita.

Tana French este o autoare care MERITA sa fie citita, este o autoare intima si placuta dar dura si monumentala in acelasi timp. Cred ca este noua regina a tuturor amatoriilor de crime in carti bune.