3 motive pentru care luna este o inspiratie divina

screenshot_2016-10-29-21-10-58-1

Greetings travelers 🙂 Pentru astazi vi-am pregatit un mini rezumat in care va povestesc de ce iubesc eu luna asa de mult si putin din forta ei de atractie. In primul rand Luna este singurul satelit natural al Pamantului si este al doilea obiect de pe cer care ofera luminozitate dupa Soare. Dar luna este in totalitate neagra, lumina ei fiind data de catre soare. Eu personal iubesc luna pentru ca ma face sa ma simt mai aproape de persoanele dragi mie care nu sunt langa mine in momentul respectiv, stiu ca oriunde as fi pe planeta, ea ma “vegheaza” si stiu ca toti prietenii mei vad aceiasi luna pe care o vad si eu, in timp real dar in alte orase si asta face intotdeauna mai placute conversatiile pe care le avem la telefon. Iubesc luna pentru sentimentele pe care mi le ofera atunci cand o privesc vara intinsa pe iarba din gradina mea, sau cand o privesc de la balconul meu preferat din Valiug, o iubesc cand o vad rasarind dintre padurea care se intinde in Resita si pe care o vad linistita de la biroul din camera mea si ador sa o vad cand ma plimb cu Alex prin Unirii noaptea, cand abia ne hotaram in ce local sa mai poposim putin. Dar acum vreau sa va arat 3 motive pentru care cu totii am putea aprecia luna mai mult.

1. Luna iti ofera perspectiva: e asa usor cand stai si privesti luna sa realizezi cat de eterna/vesnica este ea, te face sa realizezi cat de vast este planul vietii pe care o traim, cand privesc luna toate grijiile mele par asa de marunte si imi aminteste mereu cum este sa traiesti in prezent, sa traiesti cu adevarat. Stai si te uiti la luna si poti duce fantezia si mai departe, cum au dus-o altii inaintea ta, nu ai cum sa uiti faptul ca Oscar Wilde, Alexandre Dumas si Van Gogh au privit aceiasi luna noapte de noapte, la fel cum o privesti si tu acum.

tumblr_n9uru7CSIG1tsxieqo1_500.gif

2.Este ceva minunat sa te trezesti devreme dimineata si sa vezi luna pe un fundal albastru deschis luminat de soarele de afara. Este momentul perfect de a pleca afara si de a-ti servi cafeaua la o cafenea cu terasa stradala.

VG415-10-15-10.jpg

3. Cuvantul lunatic sau aerian sunt derivate din denumirea latina a “lunii” . Aristotel a incercat sa dovedeasca o teorie in care spunea ca organul desemnat ca fiind creierul uman este compus in mare parte din apa, de aici el a ajuns la concluzia ca atunci cand este luna plina creierul nostru reactioneaza la luna cam pe acelasi principiu prin care luna isi varsa efectele glorioase asupra valurilor oceanelor. Este o teorie la care se “lucreaza” si in momentul actual dar momentan ramane la baza de teorie.

Si daca cele 3 motive pentru care ar trebui sa ridici luna in slavi nu te-au convins, motivul asta o va face: Luna este muza tuturor mintiilor geniale care au gandit vreodata pe acest pamant, ei s-au lasat impresionati de ea, asa ca daca ei au vazut ceva maiestuos in luna poate te va inspira si pe tine inprocesul de creatie.

tumblr_m9fxwxiral1qfvq9bo1_1280

2 thoughts on “3 motive pentru care luna este o inspiratie divina

Leave a Reply

